ÉDES ÉLET...

Előfordulhat, hogy a várandóság bizonyos időszakai alatt az éhségérzet nő, az édesség utáni sóvárgás felerősödik. Egyre többen minimálisra csökkentik ill. kerülik a cukor fogyasztását a terhesség alatt és az ételek mennyiségére is nagyon ügyelnek.

A túlzott cukorfogyasztás és a szervezet számára kihívást jelentő mennyiségű étel fogyasztása melegágya lehet számos krónikus betegségnek (vesebetegség, magas vérnyomás,cukorbetegség, II típusú zsírmáj... ) és nagyban hozzájárul az elhízáshoz is.

A megfelelő és kontroll alatti étkezés megelőzi a születendő gyermek esetében is a számára veszélyt jelentő e betegségek kialakulását és a kismama könnyebben regenerálódik a szülést követően. 

Nagyjából félidő környékén diagnosztizálhatják a terhességi cukorbetegséget, amit az azonnali étrend módosításával és rendszeres tornával teljesen visszafordíthatunk.

Esetenként még a gyümölcsök fogyasztását is elhagyják a kismamák, én ezt egyáltalán nem javasolom. Nagy szükség van vitaminokra, ásványi anyagokra, élelmi rostra és az antioxidánsokra is.Az utolsó időszakban ( a harmadik trimeszterben) pedig emelni kellene a gyümölcstartalmú ételeket mert jelentősen megnő az energiaigény ami különösen szükséges lesz a szoptatáshoz, erre a következő időszakra is időben fel kell készülnünk. 

Nem javasolt a cukor kiváltása mesterséges édesítőszerekkel. Sokszor kevés ételt fogyasszunk, használjunk mindig friss alapanyagokat és egészségesebb alternatívákat főzéskor/sütéskor.

Tudom, hogy rengeteg étkezési "hóborttal" találkozhatunk manapság, bármelyik divatos gasztronómiai irányt választjuk soha ne essünk át a ló másik oldalára és figyeljünk testünk igényeire.


Készítette: Starosta.hu | Minden jog fentartva!